28 sierpnia 2010

PLACKI CZEKOLADOWE Z BRZOSKWINIAMI I CYNAMONEM

Przepis autorstwa Anny Olson.
SKŁADNIKI

Podane składniki wystarczą na 4 osoby:

SKŁADNIKI SYPKIE

1 1/4 szklanki mąki
1/4 szklanki gorzkiego kakao
3 łyżki cukru
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli

SKŁADNIKI PŁYNNE

3 łyżki stopionego masła
400 ml maślanki
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

DODATKI

1szklanka kropelek czekoladowych

SOS Z BRZOSKWINIAMI

2 łyżki masła
1/4 szklanki syropu klonowego (zastąpiłam go miodem)
szczypta cynamonu
świeże brzoskwinie (ja dałam w puszcze- cała duża puszka)

PRZYGOTOWANIE

PLACKI
Sypkie składniki przesiać przez sitko do miski i wymieszać. W oddzielnej misce zmieszać płynne składniki i wlać do suchych składników. Dodać kropelki czekoladowe (ja dałam 1/2 szklanki) i wymieszać. Usmażyć placki na patelni z odrobiną tłuszczu. 

SOS Z BRZOSKWINIAMI

Na patelni roztopić 2 łyżki masła, 1/4 szklanki syropu klonowego (ja dałam miód). Dodać szczyptę cynamonu. Gdy sos się zagotuje dodać pokrojone w kostkę brzoskwinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz